16 idei de comunicare online pentru orice specialist
Încep cu o concluzie la care am ajuns în ultima lună: nici n-ai idee cât de multă valoare generează un conținut specializat! 🙂
Am început seria de articole cu idei de comunicare în social media pentru restaurante și cafenele, apoi am trecut la saloane de înfrumusețare, după la agenții de turism și hoteluri, iar acum a venit și rândul specialiștilor.
Prima dată m-am gândit să scriu nișat despre terapeuți, antrenori de fitness sau oameni din domeniul coaching-ului…
Apoi am realizat că fiecare dintre noi este specialist în ceva – social media, vânzări, body language, prăjituri, make-up, grădinărit – you name it!
Așa ca l-am scris la nivel general, cu câteva exemple specifice, aplicabile cu puțină imaginație pe orice business sau specializare deții tu 🙂
Ca specialist, e necesar să îți continui activitatea online în această perioadă din (minimum) trei motive:
- Îți ține mintea ocupată pe ceea ce contează – te focusezi mai bine pe business-ul tău și ai o viziune de ansamblu a cum îți dorești să arate conturile tale de social media, de abia atunci începi să creezi autentic
- Continui să fii vizibil în online – atunci când concurența a pus pauză, clienții actuali sau potențiali te au în vedere pe tine, iar când totul se va termina, vei fi top of mind când or să aibă nevoie de serviciile tale
- Construiești, oferi, educi – dacă faci shift-ul pe construirea brand-ului personal și educarea publicului, conținutul de calitate va contribui la inbound marketing.
- Împarte conținutul tău pe mai multe zile/ episoade – spre exemplu, dacă ești terapeut, distribuie în fiecare zi câte un citat, o intenție sau o acțiune pentru well-being ce ajută publicul în această perioadă stresantă
- Conectează-te mai bine cu publicul tău – poți să nișezi chiar mai mult comunicarea și să faci un grup special cu cei mai activi fani ai paginii sau activității tale
- Oferă gratuit servicii/ produse – 30 minute de consultanță telefonică sau pe Zoom, un audit sau un e-book/ video/ curs gratuit pe specializarea ta ar oferi un plus de valoare și ar încuraja potențialii clienți să vină spre tine
- Ascultă-ți publicul țintă – poți realiza un poll să întrebi fanii ce ar vrea să afle de la tine. De exemplu, dacă ești make-up artist poți să lași publicul să voteze dintre 2 variante de make-up pe care să-l realizezi într-un LIVE explicativ
5. Share the know-how – realizează conținut de valoare pentru publicul țintă și postează-l sub diferite forme educative: articol blog, video, InstaStory, imagini (în funcție de canal și obiectiv)
6. Mută produsul în online – training-uri, cursuri, cărți – ia-ți produsul sau serviciul și mută-l în online. Aici se aplică și pe partea de meditații, învățat o limbă străină, etc. Fă totul prin telefon, pe zoom, podcast, video sau include partea de e-commerce pe website
7. Focus pe beneficii – spune povestea ta și arată cum îi poți face viața mai ușoară potențialului client. Ex: economisește timp sau bani, învață X lucru într-un mod simplu și inedit, are acces la ceva ce îl ajută în X împrejurare
8. Recomadări – postează cartea preferată, website-ul preferat, o aplicație care te-a ajutat sau un curs, un alt specialist sau business, mancarea ta preferată, serialul pe care l-ai urmărit și ți-a plăcut – orice crezi că rezonează cu publicul tău
9. Răspunde la întrebări sau oferă soluții pentru cele mai întâlnite probleme din domeniu – încurajează oamenii să interacționeze: fă un video cu tine unde oferi răspunsuri specializate la întrebări și încurajează-i să pună întrebări
10. Realizează interviuri online – alege câțiva oameni cheie care sunt specialiști pe diferite domenii adiacente sau care te inspiră. Poartă o discuție online, axată pe o temă de interes pentru pubicul tău
11. Găsește o cauză și fii endorser – poate vrei să susții business-urile locale sau un anumit ONG care strânge fonduri pentru situația actuală. Declară online povestea pe care o susții împreună cu motivul tău și încurajează-i și pe ceilalți să facă bine
12. Fă challenge-uri – de exemplu, dacă ești antrenor de fitness, poți oferi pe InstaStories sau pe Facebook câteva exerciții pe zi pentru un abdomen de invidiat și cere fanilor să realizeze programul o dată cu tine și să te eticheteze în postări
13. Spune povești – cum ai început, care sunt pasiunile, visurile și planurile tale, ce lecții ai învățat până acum în domeniul tău – fii autentic și înceracă să rezonezi cu ceilalți și să stârnești conversații
14. Împărtășește statistici, date sau infografice – studiază ce se petrece pe aria ta și distribuie informații adaptate în stilul tău + implicarea personală cu o părere specializată
15. Lansează o campanie de review-uri – cere un review clienților tăi sau foștilor clienți și oferă ceva la schimb – poate un video exclusiv cu niște tips & tricks
16. Fă un concurs – gândește un giveaway interesant în care provoci oamenii să facă ceva inedit, nu doar basic-ul like, comment & share. Pune-i să împărtășească un gând, o părere, o fotografie, un video – orice are legătură cu serviciul sau produsul tău.
Use them wisely! 🙂 Sper că îți vor fi de folos și le vei adapta cu creativitate – dacă ai nevoie de o mână de ajutor, îmi poți scrie pe Facebook sau folosind acest formular. Te las cu un citat frumos, care mi-a captat atenția.
Soon,
M
Skale Web Hosting
Mihaela, foarte util articolul. Cred ca si 50% din puncte daca sunt atinse tot vom fi in castig 🙂
Mălina Brînză
Foarte bine structurat articolul. Informații utile și concise, pe care, cu siguranță, le voi pune în aplicare. Felicitări!