De ce Business-ul tău are nevoie de o pagină Facebook
După cum știi, Facebook nu mai este de mult doar o simplă rețea de socializare pentru adolescenți, ci aduce un boost puternic inclusiv micilor afaceri și oamenilor cu pasiuni comune ce vor să se conecteze.
Așadar, dacă ai o afacere, mai ales la început de drum (pentru servicii sau produse), primul pas este să construiești o pagină Facebook pentru aceasta.
Practic, poti folosi Facebook atât ca un instrument perfect pentru a comunica transparent cu potențialii și actualii clienți, cât și ca un mediu unde cererea întâlnește oferta.
De ce e musai să ai o pagină Facebook pentru afacerea ta? Iată câteva motive:
1. Te diferențiezi nu doar prin CE faci, ci și prin CUM faci
Pentru pagina ta business, focusul comunicării va fi doar pe ceea ce oferi ca business, despre tine ca antreprenor, servicii, produse.
Conținutul de pe pagină va fi profi, menit să educe, sa informeze sau să distreze (entertain) pentru a atrage clienți. Vezi câteva exemple de conținut aici.
Așadar, vei distibui poze personale sau alte informații care nu țin de brand-ul tău pe pagina ta personală, iar pagina de business rămâne curată, exprimând clar cu ce se ocupă business-ul tău și cum ajută, ce impact are.
2. Înveți mai ușor care îți este publicul tință
Dacă ai o pagină de business în rețelele sociale (fie Facebook, Instagram sau LinkedIn), ai acces la partea de analiză numită Insights.
De ce e importantă? Această analiză îți oferă informații prețioase cu privire la fanii paginii tale – număr, gen, vârstă, locație, orele când sunt activi și alți metrici folositori pe care să-ți bazezi strategia.
3. Construiești o comunitate de oameni interesați de produsul sau serviciul tău
O pagină Facebook atrage fanii interesați de produsul/ serviciul oferit sau cel puțin de informația prezentă pe pagină.
Când ai o bază online de fani, poți să comunici direct cu ei – ai acces la feedback-ul lor, poți să îi întrebi lucruri legate de companie, să le ceri sugestii, iar în schimb să oferi transparență și să postezi lucruri relevante pentru ei.
Poți folosi și incentives precum giveaway-uri sau alt tip de concursuri pentru a crește pagina și a le solicita fanilor o acțiune. Toate acestea realizate după o strategie bazată pe obiective clare, SMART- ce urmărești în final de la ei?
4. E loc și pentru tine
Dacă ești printre cei care spun ca Facebook e deja saturat și că nu are rost să mai încerci, e important să-ți amintești că nimeni nu va face lucrurile ca tine.
E ideea ta, implementată în felul tău, pentru publicul tău – totul e personalizat – deci, de ce să nu încerci? Până la urmă, nu ai nimic de pierdut!
Te poți inspira de la competitori – vezi ce fac ei și gândeste-te la ce ai putea tu face în plus sau chiar mai bine decât ei.
5. Ajută la SEO (search engine optizisation)
Paginile Facebook ajută la creșterea traficului direct către pagina ta web/ blog sau shop online.
Postările, link-urile sau alte acțiuni pe care le faci pe pagina de Facebook îți oferă un boost din punct de vedere SEO, dacă sunt indexate de canalele de căutare.
6. Ești mereu în mintea celor ce te urmăresc
Atunci când ai o pagină Facebook pe care postezi zilnic, cei ce interacționează cu postările tale le vor vedea mai des.
Sunt aprox 9.600.000 de utilizatori Facebook în România (conform FaceBrands.ro), iar majoritatea utilizatorilor accesează cel puțin o dată pe zi platforma.
Dacă ai un business internațional sau care se poate realiza online, cu atât mai bine – piața ta este mai largă și ai un motiv în plus pentru a fi prezent pe Facebook!
7. Apelezi ușor la specialiști
Să fim sinceri – oricât ți-ai dori, ca antreprenor nu le poți face pe toate. Atunci când nu ai timp, skill-uri sau inspirație să te ocupi de pagina Facebook a afacerii tale, ia în considerare ajutorul unui specialist!
El se poate ocupa atât de partea logistică – setare pagină, personalizare, strategie, reclame, cât și de conținut – postări, răspuns la mesaje/ comentarii, etc. Practic economisești timp și ai certitudinea că îți lași business-ul pe mâini pricepute!
Programează acum o discuție gratuită de 30 de minute, unde dezbatem împreună soluții pentru prezența online a business-ului tău 🙂
Hai să ne conectăm și pe: