Andrei Alexandru, PR & Social Media Specialist: ”Am învățat că este absolut normal să spui nu știu.”
Vreau să le aflu secretele. Vreau să îi cunoști. Vreau să le scrii și, de ce nu, să colaborezi cu ei.
Sunt young creative entrepreneurs pe care îi urmăresc de ceva timp- pe unii de la distanță, unii îmi sunt prieteni tare apropiați.
Seria aceasta de interviuri este despre lucruri bune, despre curaj și boldness într-o lume care poate nu mereu ne încurajează. Despre cum au reușit, ce au învățat și unde se îndreaptă.
Sunt un reminder, un duș rece sau o bătaie pe umăr atunci când ai nevoie. Doar citește-le poveștile și vei fi inspirat- un nou creative entrepreneur din varii domenii va fi prezentat în fiecare marți.
Dacă ai vreo recomandare, te rog să-mi scrii aici sau pe Instagram! 🙂
ENJOY!
#1
Andrei Alexandru este un om tare drag, pasionat 200% de ceea ce face. Am fost colegi la masterul de Social Media și Online Marketing de la SNSPA și am legat o prietenie frumoasă, precum și colaborări pe diferite proiecte.
Este PR și Social Media Specialist, cu experiență mai ales pe partea de entertainment muzical la Live Nation. A făcut parte din echipele de turneu ale unor artiști precum Adele, Coldplay, Bruno Mars, Beyonce, Usher și mulți alții, rolul lui principal fiind de digital storyteller. Living the dream? Cam așa pare.
L-am luat la întrebări să ne spună și nouă cum ajungi la acest nivel și ce însemnă munca în domeniul muzical, precum și alte tips & tricks de la un specialist internațional. Citește cu atenție! 🙂
1. Cine este Andrei?
Pe cât de simplă e întrebarea asta, pe atât de complicat e de răspuns la ea. Știu asta pentru că fix cu aceeași întrebare deschid și eu seria interviurilor realizate cu invitații mei, la CEMtalks, întâlniri destinate studenților mei.
Aș putea spune cu ușurință că Andrei este un creativ, o fire artistică, mai mult decât pasionat de muzică, de entertainment industry și events management. Sunt PR și Social Media Specialist, organizator de evenimente, storyteller, consultant, doctorand și, cel mai important, de 3 ani sunt cadru didactic asociat în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice, SNSPA.
2. Ai avut multe schimbări în carieră, de la facultatea de drept, la master în comunicare, apoi ai plecat în turnee alături de cei mai în vogă artiști, faci PR pentru persoane publice atât aici cât și internațional, iar în prezent predai la SNSPA. Care sunt factorii care te-au făcut să iei deciziile de switch în carieră? După ce te-ai ghidat?
Nu-mi place să funcționez în programe, tipare, șabloane. Sunt outside the box. Cum în egală măsură nu pot funcționa după planificări. Aș tinde să spun că mă plictisesc repede. Funnel-ul meu trebuie să fie cu și despre adrenalină, să nu știu ce fac de la o oră la alta, ce meeting-uri am, ce task-uri apar din senin cu deadline ieri, ce situații de criză trebuie să gestionez, totul trebuie să fie la mine în regim de ongoing.
Așa a fost și cu studiile, mi-a plăcut să experimentez, să descopăr, să testez, să cunosc cât mai mult. Știu poate sună a ”clicheu” d-ăla obosit, dar mereu mi-am ascultat inima și intuiția, ăsta mi-a fost mereu propriu ghidaj. Uneori am făcut alegeri proaste, alteori m-am urcat în cele mai bune trenuri, dar dacă trag linie, dă cu plus.
3. Cum este să lucrezi în echipele de turneu ale artiștilor precum Adele, Coldplay, Bruno Mars, Celine Dion, Beyonce, Usher și mulți alții? Care a fost rolul tău?
Cum este? A dream come true sau living the dream. Am început dintr-un schimb de experiență, plecând din Buftea de la primul sezon de Vocea României, în Londra la primul sezon The Voice UK alături de Sir Tom Jones, Jessie J, Will.I.Am și Danny O’Donoghue (solistul The Script). Apoi am devenit afiliat postului de televiziune ITV și celei mai mari firme de organizări eveniment, Live Nation.
Odată intrat apar și call-urile, implicit turneele și job-urile. Au fost turnee în care rolul meu a fost diferit de la unul la altul. Preponderent m-am ocupat de latura de promovare, storytelling, Social Media, iar în ultimii ani cu precădere mă ocup de departamentul de Digital și sunt cel care face storytelling și follow-up cu presa internațională și criticii muzicali.
4. Care sunt 3-5 lucruri de care să ținem cont atunci când vrem să comunicăm în online ca persoane publice/ influenceri?
Oh, aici o să-mi iau hate, dar e asumată. Autenticitate. Relevanță. Reputație. Puncte foarte importante ce reprezintă cheia succesului pe termen lung.
Cred cu tărie că experiența personală, autenticitatea în online sunt cele care aduc inclusiv conversiile. Pun preț mult mai mult pe o experiență trăită, decât să vorbim din filme.
E foarte greu, din punctul meu de vedere, ca astăzi să mai joci un rol în online și să-ți și iasă. Publicul, oamenii s-au șlefuit, ce îți era ușor acum 5 ani să le vinzi dintr-un bio și o poză, azi nu mai e la fel de easy.
5. În online, care e cea mai OK variantă, după părerea ta, de a rezolva o criză de imagine/ scandal fără prea mult damage pe partea de brand?
Întotdeauna în comunicarea de criză m-am identificat cu Olivia Pope (Scandal). Snap decisions in the moment, ar fi răspunsul meu la întrebarea ta. Nu ai timp să planifici, să analizezi, trebuie să acționezi. Și așa am gestionat fiecare criză în care mi-a fost solicitat ajutorul. Cred în asumare, în recunoașterea vinovăției acolo unde este cazul și în acțiuni discrete de onorabilizare dacă situația o necesită.
6. Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când activezi în domeniul PR-ului internațional?
Am învățat că este absolut normal și firesc să spui nu știu. Că este uman să greșești și că nu există un singur răspuns sau o singură soluție corectă, ci sunt o multitudine. Și că nu e bine să dai tweet-uri când ești beat, așa cum făcea Adele.
7. Care sunt planurile tale de viitor referitor la viața profesională?
Planurile mele de viitor pe care vreau să le și concretizez în următoarele luni e să-mi termin teza de doctorat. Mă bucur de o susținere incredibilă din partea dnei Decan Alina Bârgăoanu, Mălinei Ciocea, Corinei Buzoianu și Ralucăi Ciochină ce mi-au lăsat aripi să zbor în academic așa cum vreau eu și să pot să vin în fața studenților mei cu knowledge și know-how din expertiza anilor de practică a invitaților pe care îi aduc la cursuri, din toate industriile creative.
Dincolo de sfera academică, îmi doresc să spargem puțin barierele pandemice și să ne întoarcem la turnee internaționale, musical-uri și multe altele.
8. De unde îți iei inspirația, creativitatea și răbdarea pentru un proiect?
Resursele astea cred că le-am avut întotdeauna în mine. Întotdeauna mi-am găsit inspirație în muzică, în artă, în frumos, indiferent de forma artei. Din oameni. Din povești de tot felul. Din concretizat carusele de stări și emoții. Din rândul studenților, din rândul oamenilor cu care lucrez.
9. Ce sfat/ uri ai da celor care vor să își urmeze pasiunea (oricare ar fi ea) și să o transforme într-un business, dau nu au curaj?
Go rocket. Brene Brown studiază rușinea. Tot ea zice că cea mai mare dovadă de curaj e să fii vulnerabil. Nu criticul contează; nu omul care arată cum se împiedică omul puternic sau unde ar fi putut să le facă mai bine făcătorul de fapte.
Meritul îi aparține omului care se află de fapt în arenă, a cărui față este pătată de praf, sudoare și sânge; care se străduiește cu viteză, în cel mai bun caz, cunoaște în cele din urmă triumful înaltelor realizări și care în cel mai rău caz, dacă eșuează, măcar eșuează în timp ce îndrăznește foarte mult.
10. Unde te găsim & orice mai vrei să adaugi tu. Free answer!
Trăiește. Fii prezent. Fă lucruri pentru tine. Fă-te mândru de tine. Fii cea mai bună versiune a ta. Dacă ai nevoie de mine, eu sunt la un click distanță pe Facebook, Instagram, E-mail.
Collabs Time! Unde îl găsești pe Andrei?
Pe e-mail, la andrei.galan@comunicare.ro.
Ți-a plăcut interviul? Dă-i share și ajută-mă să fac auziți acești young creative entrepreneurs! 🙂
Hai să ne conectăm și pe: