Rusanda Davideanu Specialist în Comunicare Creativă: ”Din punctul meu de vedere nu există exterior de succes fără interior echilibrat.”

Vreau să le aflu secretele. Vreau să îi cunoști. Vreau să le scrii și, de ce nu, să colaborezi cu ei.

Sunt young creative entrepreneurs pe care îi urmăresc de ceva timp- pe unii de la distanță, unii îmi sunt prieteni tare apropiați.

Seria aceasta de interviuri este despre lucruri bune, despre curaj și boldness într-o lume care poate nu mereu ne încurajează. Despre cum au reușit, ce au învățat și unde se îndreaptă.

Sunt un reminder, un duș rece sau o bătaie pe umăr atunci când ai nevoie. Doar citește-le poveștile și vei fi inspirat- un nou creative entrepreneur din varii domenii va fi prezentat în fiecare marți.

Dacă ai vreo recomandare, te rog să-mi scrii aici sau pe Instagram! 🙂

ENJOY!


#2

Pe Rusanda o urmăream din umbră pe online de câțiva ani pentru că mi-a astras atenția invenția ei – Bookletta, geanta pentru femeia care citește. Am cunoscut-o live la un eveniment de business pentru femei, iar după aproximativ un an am început să colaborăm pe partea de braning și comunicare.

Am învățat multe de la ea și încă mă învață în fiecare zi, folosindu-se de experiența ei și de creativitatea maximă. De asta am vrut să o cunoaște-ți și voi!

1.Cine este Rusanda?

Rusanda este o ființă rârâită, creativă și fascinată de tot ce înseamnă inovație. Tatăl meu mi-a ales acest nume greu de pronunțat dintr-o carte foarte iubită la noi, în R. Moldova (”Frunze de dor” de Ion Druță). 

Când eram copil, îmi doream să fiu învățătoare de clasele primare, apoi regizor, apoi arhitect, apoi copywriter. Dacă mă uit atent la cine sunt astăzi, aș spune că sunt un pic din toate acestea.

rusanda davideanu specialist în comunicare creativa
2.De la fashion la branding. Care este povestea Bookletta și cu ce te ocupi acum în cadrul serviciilor de comunicare și branding?

În timpul facultății de Științele Comunicării și după asta, am lucrat în agenție de PR și apoi în tot felul de proiecte în care am coordonat partea de comunicare. În paralel organizam campanii online de promovare a lecturii și chiar una care e și acum de succes, ”Citesc, deci sunt sexy!”. 

Tot dansând în pași de tango în jurul iubirii mele pentru carte, la 25 ani am avut un ”aha moment”: mi-a venit o idee. Nu, nu ”o idee”, ci acea idee, ideea pe care știi că trebuie să o urmezi cu orice preț și că orice altă variantă te va copleși de regrete. 

Mi-am imaginat cum ar fi să creez un obiect de design care să transmită dragostea pentru lectură, care să pună cartea ca într-o vitrină și să lase titlul cărții pe care o citești să te reprezinte în lume, mai mult decât orice haină, mașină sau ceas de firmă. 

Așa s-a născut Bookletta (www.bookletta.com), geanta pentru femeia care citește și invenție unică în lume. 

În ultimii 9 ani am crescut acest brand și am învățat antreprenoriat din mers, pentru a reuși să duc invenția mea pe 4 continente și pentru a-mi îndeplini visul de a transforma lectura într-un trend și, poate, a porni un efect de ”bulgăre de zăpadă”. Din punctul meu de vedere Bookletta are, în primul rând, o poveste frumoasă și multă pasiune în spate iar asta se vede și se simte… 

Începând cu 2020, am reluat pasiunea mea pentru comunicare și am combinat-o cu experiența în antreprenoriat pentru a veni în întâmpinarea antreprenorilor români și pentru a-i sprijini pe partea de branding, brand personal, social media, apariții în presă și influencer collabs. Sunt freelancer în comunicare sau om- agenție, cum îmi place să zic.

Consider că am un dublu avantaj, sau o dublă super- putere, dacă vrei: în primul rând știu cum e să fii antreprenor și cât de important este un schimb de servicii sau o reducere de preț, acolo unde se poate. În al doilea rând, sunt comunicator, asta înseamna că voi amplifica la maximum vocea acelui brand în social media sau mass-media și îi voi oferi, pe lângă o poveste, multă personalitate.

3.Cât de importante sunt aparențele atunci când ești persoană publică?

Aparențele sunt importante dar mai importantă este SINCERITATEA: în timp, lucrurile care nu sunt făcute cu sinceritate se văd și se simt. Haideți să nu alegem să promovăm cauze în care nu credem, doar pentru că sunt cool sau în trend: la un moment dat, adevărul iese la suprafață într-un mediu atât de expus cum ar fi social media sau mass-media.

Un exemplu? Antreprenori care se dau ”sustenabili” în stories, dar încă mai cumpără pungi de plastic. Tot o lipsă de sinceritate este și să folosim filtre care ne întineresc iar dacă ne vede cineva în realitate, nu ne recunoște, în condițiile în care să fii recognoscibil este un factor important în succesul oricui.

4.Care sunt principalele etape prin care treci atunci când vrei să-ți construiești un brand personal?

Atunci când vorbim de un brand personal, întotdeauna este vorba de două mari dimensiuni: interior și exterior. Din punctul meu de vedere nu există exterior de succes fără interior echilibrat.

Așa că să începem cu interiorul: ce ai de spus lumii? Care este povestea ta? Care este vocea ta? Care este temperamentul și tipajul tău psihologic? Ce calități scoatem în față? Ce defecte arătăm cu sinceritate și ce defecte putem cizela, pentru a deveni mai buni? Ce obiective de business ai și cum le aliniem cu cele de comunicare? Ce se spune despre tine și în ce publicații? 

După ce am găsit dozele de putere, pasiune, atitudine și motivație în interior, trecem la exterior. Aici lucrez de obicei cu specialiști din diferite domenii: public speaking, make-up, hairstyle, actorie, etc. în funcție de ce are nevoie fiecare. În majoritatea cazurilor vorbim de o schimbare radicală de look, o trecere la următorul nivel. 

Pe partea de stil configurez garderoba persoanei respective în funcție de ce am descoperit în interior dar și de siluetă, ocazie, domeniu de activitate, etc. 


De asemenea, stabilim asocierile de tip cross-promotion și cross-branding, alegem cu ce branduri și influencers lucrăm, stabilim un orar pentru aparițiile în presă și facem poze noi, cu noua imagine.

rusanda davideanu specialist în comunicare creativa
5.Numește 3-5 abilități pe care un antreprenor ar trebui să le aibă pentru a avea succes, după părerea ta.

FLEXIBIL

SĂ AIBĂ POTENȚIALUL DE A ÎNVĂȚA TOATĂ VIAȚA

RELAȚII BUNE CU CEI DIN JUR

BUN COMUNICATOR

SĂ SE REGENEREZE RAPID DUPĂ EȘEC

6.Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când activezi în lumea business-ului?

Lecția barterului– de câte ori ai oferit sau ai primit barter? Eu fac asta constant și chiar și acum, în comunicare, mi se întâmplă să le propun des clienților mei barter de produse/ servicii pentru promovare cu diverse persoane.

Am observat că cei deschiși la barter (unul ghidat de corectitudine și reguli clare, binențeles), cel puțin la început, sunt cei care cresc rapid și ajung să fie cunoscuți și, foarte important, apreciați de cei din jur. Pe lângă faptul că e o resursă ce datează dinainte de apariția banilor, este și good karma.

Până la urmă, barterul este, înainte de toate, o faptă bună. Poate că pentru mulți business-ul nu se leagă neapărat cu acest aspect, dar pentru mine este vorba și de fapte bune care îți aduc în jur oameni buni. Să nu uităm asta!

7.Ce sfat/uri ai da celor care vor să facă saltul către freelancing?

Nu vă fie frică să faceți saltul în freelancing! Este o lume diversă, creativă, nu te plictisești niciodată și fiecare client e ca o nouă poveste de dragoste. Spre deosebire de companiile mari, cu mulți intermediari, atunci când lucrezi pentru tine înveți foarte multe direct de la client, creezi relații de încredere și acumulezi experiență… mai multă decât în orice agenție. 

Atenție însă: nu există freelancing de calitate în comunicare fără o echipă în spate sau parteneri de încredere! Eu lucrez pe diferite proiecte cu graficieni, fotografi, videografi și web designers talentați, toți freelancers, ca și mine.

8. Unde te găsim & orice mai vrei să adaugi tu, dacă vrei să adaugi un mesaj, un CTA pentru potențiali clienți, o ofertă, etc.

Mă găsiți pe www.rusanda.ro, Rusanda Davideanu pe Instagram și la fel și pe Facebook. Vă stau la dispoziție pentru idei ”out of the box” și branding cu suflet!

Collabs Time! Unde o găsești pe Rusanda?

Pe Facebook, aici.

Pe Instagram, aici.

Pe e-mail, la rusanda.pr@gmail.com

Ți-a plăcut interviul? Dă-i share și ajută-mă să fac auziți acești young creative entrepreneurs! 🙂