Antonia Negrău, Fondator Aceeași Mărie: ”Știam că o să dau viață unui lucru care-mi va bucura sufletul”

Vreau să le aflu secretele. Vreau să îi cunoști. Vreau să le scrii și, de ce nu, să colaborezi cu ei.

Sunt young creative entrepreneurs pe care îi urmăresc de ceva timp- pe unii de la distanță, unii îmi sunt prieteni tare apropiați.

Seria aceasta de interviuri este despre lucruri bune, despre curaj și boldness într-o lume care poate nu mereu ne încurajează. Despre cum au reușit, ce au învățat și unde se îndreaptă.

Sunt un reminder, un duș rece sau o bătaie pe umăr atunci când ai nevoie. Doar citește-le poveștile și vei fi inspirat- un nou creative entrepreneur din varii domenii va fi prezentat în fiecare marți.

Dacă ai vreo recomandare, te rog să-mi scrii aici sau pe Instagram! 🙂

ENJOY!


#3

Pe Antonia Negrău o știu de la facultate, ne încurajam una pe alta în holul SNSPA când urma să intrăm să prezentăm lucrarea de licență. Eu eram cu un bagaj și cu gândul la trenul de Constanța, ea era cu fota românească, purtată peste blugi ce îi dădea în același timp un aer foarte actual și foarte de demult.

Eu știam că o sa dea profesorii pe spate cu ideea ei, iar ea știa că acela era doar începutul. Acum, Antonia este Fondatoarea Aceeași Mărie– un brand de fashion cu ateție la tradiții sau, cum spune chiar ea, ”puntea de legătură dintre tradiție și modernitate, ce creează o simbioză care te ţine în echilibru.”

Te invit să citești acest interviu și să fii inspirat! 🙂

1.Cine este Antonia?

Antonia este o persoană extrem de activă, care în prezent își conturează pasiunile de care se bucura când era mică. Le croia haine păpușilor, le organiza pe ținute (fiecare revelion presupunea o nouă ținută pentru păpuși), desena și făcea tot felul de lucruri creative.

De mică a fost atrasă de zona estetică, nu doar prin prisma lucrurilor pe care le făcea, dar și a mediului în care a crescut. Mama și bunica ei își croiau mai mereu rochii și costume, iar Antonia lua materialele rămase și croia la rândul ei haine pentru păpuși. 

De mică au pasionat-o scrisul și teatrul. Având mereu rolul principal în spectacolele de teatru de la serbări, mama Antoniei o învăța cum fiecare text are nuanțe diferite și o anumită intonație. Lucrul ăsta a ajutat-o ca, niște ani mai târziu, Antonia să se transforme într-o persoană carismatică, ce simte vibrațiile sunetelor, a intonațiilor și a muzicii pe care o ascultă.

Când scria compuneri, mama ei îi spunea să umble la detalii, să scoată ce-i mai bun din orice lucru. De exemplu, dacă descria un copac, pleca de la rădăcina lui, la mărimea crengilor, până la culorile frunzelor, ce difereau în funcție de anotimp.

Și aici, compunerile și timpul petrecut cu mama ei au ajutat-o ca în primii ani de facultate să-și facă un blog și să scrie despre pasiunea ei, moda. În plus, a învățat-o și că fiecare lucru are frumusețea lui, că nu trebuie tratat cu superficialitate și că originalitatea vine din fiecare detaliu. 

Și-a dorit o facultate care să-i dea voie să-și exprime creativitatea, așa că a urmat Publicitatea. Lucrarea de la licență conținea ideea care, niște ani mai târziu, avea să devină baza business-ului ei. A făcut internship-uri, a fost într-o asociație studențească, a lucrat în agenții de publicitate, apoi a făcut switch-ul către zona de digital. În vara anului 2021, Antonia și-a îndreptat atenția către businessul ei, iar în paralel mai lucrează și pe proiecte de strategie de comunicare online. 

antonia negrau fondator Aceeași Mărie

Își hrănește în continuare celelalte pasiuni, scrie și desenează. Teatru nu mai joacă, dar merge la numeroase spectacole, ori de câte ori are ocazia, iar muzeele îi amintesc de vorbele mamei ei, că fiecare lucru are frumusețea lui, iar detaliile surprind originalitatea lucrării.  

Iubește să călătorească și are prieteni pe mai multe continente. Este sociabilă și, de câțiva ani încoace, se bazează foarte mult pe feeling-ul pe care îl are atunci când întâlnește oameni noi. A încetat să mai pună accent pe lucrurile materiale și a început să se centreze pe experiențele și amintirile pe care le capătă cu oamenii pe care îi întâlnește în parcursul vieții ei. De un an și jumătate este mamă de o scottish tare adorabilă și pufoasă.

Visează la o căsuță în mijlocul naturii, cu o prispă pe care să iasă în fiecare dimineață, să admire natura și să respire aerul curat, așa cum a și copilărit împreună cu bunica ei. Antonia iubește arta din perioada renascentistă, se simte conectată cu Florența și  Toscana, iar pe Leonardo Da Vinci speră că l-a cunoscut într-o altă viață. Este pasionată (și intrigată) de misterul Cosmosului, de neuroștiință și filozofie. Râde cu poftă și iubește mâncarea în același fel. E o explozie de emoții și apreciază viața mai mult ca oricând.

2. Povestea Aceeași Mărie. Cum ai ajuns de la pasiunea pentru fota românească la un business în domeniul fashion?

În 2013, când eram studentă în ultimul an de facultate, mi-am scris licența pe “Integrarea Elementelor Tradiționale în Vestimentația Contemporană”. Voiam să-mi scriu licența pe un subiect legat de modă pe care l-am combinat mai apoi cu o componentă din Publicitate (specializarea pe care am studiat-o în facultate), așa că am mers pe comportamentul consumatorului.

Și acum sunt atrasă de subiectul acesta, mă fascinează și modul în care noi, oamenii, funcționăm. La ce stimuli răspundem, ce ne determină să acționăm într-un anumit fel sau altul etc. Totodată, am combinat elementul din Publicitate și pasiunea pentru modă cu nostalgia copilăriei, a faptului că am crescut la tară împreună cu bunica mea, iar tradițiile făceau parte din ADN-ul nostru.  

antonia negrau fondator Aceeași Mărie

Căutam ceva din care să se nască un proiect de suflet. Ce am știut de atunci era faptul că o să am ceva al meu. Un business mi se părea prea mult, poate de neconceput, fiindcă nu am un istoric de antreprenoriat în familie și nici nu am fost susținută până mai recent pe acest drum, dar știam că o să dau viață unui lucru care-mi va bucura sufletul. Și așa a fost.

Am început cu un element reinterpretat, fota, iar mai apoi am continuat și cu alte piese vestimentare în care iau diverse elemente tradiționale pe care le combin cu ceva contemporan. Mi se părea că se pune numai accent pe ie, când, din punctul meu de vedere, întreg portul popular este important.

3. Care au fost principalele obstacole atunci când ai fondat business-ul și cum le-ai depășit?

Faptul că nu aveam bani și know-how în domeniul ăsta. Țin minte că o parte din salariul meu se ducea pe materiale și tot felul de încercări. Plecam la birou cu zeci de metri de material în rucsac, iar după job mă grăbeam să ajung la croitoreasă înainte să închidă la atelier. Am avut vreo doi ani, din 2018 până în 2020, în care am testat mult.

Cum le-am depășit? Vorbind cu oameni, întrebându-i cum să ajung dintr-un punct A în punctul B. E important să ceri ajutorul, să vorbești cu oamenii pe care îi întâlnești. Așa am învățaț că nu trebuie să mă nișez atât de mult, adică să fac numai fote, dacă vreau ca acest business să crească. Omul cumpără o dată, poate de două ori fote. Apoi ce faci? Tipa care mi-a dat sfatul ăsta are un business de pantofi și mi-a devenit prietenă.

Cred că dacă pasiunea ți-e sinceră și-ți dorești cu adevărat să faci ceva din ea, oamenii potriviți apar la momentul potrivit. În octombrie 2020 Aceeași Mărie a lansat magazinul online și am înțeles ce înseamnă să lucrezi cu stocuri, cât de mult te ajută și cât îți diferențiază businessul –  asta datorită unui alt om pe care-l apreciez tare mult, care mi-e și mentor. 

Mai cred și în acest schimb de bine. Alte persoane m-au ajutat atunci când aveam mare nevoie, iar eu la rândul meu îi ajut cu drag pe cei care vor să știe mai multe despre zona asta. 

Ce cred că m-a mai ajutat să le depășesc e răbdarea pe care am învățat s-o am în domeniul ăsta. Lucrurile nu se întâmplă aproape deloc cum ni le imaginăm, nu e totul atât de glam pe cât se vede în online, de aceea e important să-ți placă ceea ce faci.

4. De unde îți găsești inspirația pentru colecții? Cum știi că un anumit element din istoria românească va prinde la publicul țintă?

Nu vreau să încep cu clișeul ”inspirația e tot ce vezi în jurul tău”, că nu e chiar așa și nici nu vreau să fie incredibil de vag. Mă inspiră cărțile vechi care conțin povești ale porturilor populare românești, mă inspiră viața celor care au lăsat o amprentă frumoasă și dincolo de granița țării (exemplu: Brâncuși, Maria Tănase, Regina Maria etc.) și mă inspiră moda, evident. Mereu am considerat moda o artă, iar la bază așa și este. Iau elemente de aici și le combin cu lucruri din trecut. Așa au ieșit și eșarfele noastre, inspirate direct din maramele românești. 

Pe scurt, cred că mă inspiră poveștile. Pentru că și eu ofer mai departe niște povești. Nu pot crea dacă nu am o bază de la care plec. Dacă știu că fiecare simbol de pe baticurile femeilor avea o anumită semnificație în funcție de evenimentele la care participau (nuntă, botez, horă etc.), atunci este o sursă de la care pot pleca pentru ca eu să integrez niște elemente tradiționale în hainele de acum, fie ele rochii, tricouri sau sweatshirt-uri. 

antonia negrau fondator Aceeași Mărie


Cum știu ce va prinde la publicul meu? În primul rând, cred în povestea de la care plec, care e reală și autentică și consider că cei care vor rezona cu ea vor fi și cei care vor cumpăra. În rest, atunci când ai un istoric al comenzilor vezi ce s-a vândut mai bine și ce nu, iar asta se traduce în mai facem modelul ăsta, iar pe celălalt, nu. Deci, contează să testezi mult, să ai încredere în tine și să ştii foarte bine ce vrei să le transmiți oamenilor.

5. Care sunt planurile de viitor pentru Aceeași Mărie?

Planurile sunt să creștem constant, atât la nivel de know-how, cât și la nivel de business. Astea sunt lucrurile spre care ţintim tot timpul. Mai departe, o să lăsăm timpul să ne surprindă. Momentan ne concentrăm pe muncă și încercăm să le oferim cumpărătorilor experiențe faine.

6. Care este cea mai importantă lecție pe care ai învățat-o de când ai lansat business-ul?

Că trebuie să am răbdare, răbdare, răbdare și iar răbdare. Ah, da, și să-mi mai celebrez micile reușite, că nu doar cele big sunt importante. În felul ăsta nu riști să crezi că timp de un an nu ai făcut mare lucru pentru businessul tău.

7.Ce sfat/ uri ai da celor care vor să își urmeze pasiunea și să o transforme într-un business, dar nu au curaj?

Nu aș da neapărat sfaturi pentru că fiecare persoană are povești de viață diferite. Însă pot împărtăși experiențe din care își pot lua ce e mai bun pentru ei. Am fost și eu în poziția asta și știu foarte bine cât de greu este să faci pasul către pasiunea ta. Unii pot spune că orice e ușor, important e să vrei. Ei bine, eu nu cred asta. Când ai o familie, o chirie, o rată la casă sau mai știu eu ce alte investiții, hotărârile nu se pot lua de pe o zi pe alta. Sau e suficient să te întrebi dacă ceea ce vrei să faci e bine și nu dai cu piciorul unui job ok pe cine știe ce ”prostie” din capul tău și imediat apare temerea.

Știu, e important să vrei, dar nu e numai despre asta. Mai e important să te și cunoști, să-ți cunoști limitele ca să știi cât poți duce, până la ce punct. Ai face nu știu câte sacrificii pentru ideea ta? Ai munci mai mult decât la jobul actual? Ai pune bani deoparte și ai prefera să nu mai pleci în x vacanță ca să investești în business? Sunt câteva întrebări de la care am plecat. 

Cred mult în acele plase de siguranță, niște economii pe câteva luni și o trecere treptată a lucrurilor, de la job la propriul business. Eu m-am întrebat deseori dacă businessul merită atâtea bătăi de cap, însă când văd feedback-ul oamenilor și faptul că cererile sunt tot mai mari, atunci îmi iau cea mai mare energie. Ăsta e combustibilul meu. Depinde de fiecare până unde știe că poate merge cu pasiunea lui. 


Ce știu sigur e că niciodată n-o să fim suficient de pregătiți. Ah, stai că n-am toate cutiile, stai că n-am nu știu ce ambalaj sau hârtie. Nope. Astea sunt detalii care se mai reglează în timp. Important e să ai un produs în care crezi, îți place și poți să-l oferi mai departe.

8. Unde te găsim & orice mai vrei să adaugi tu, dacă vrei să adaugi un mesaj, un CTA pentru potențiali clienți, o ofertă, etc.

Pentru haine cool și noi colecții, pe www.aceeasimarie.ro sau Instagram @aceeasimarie.ro, iar pentru povești, picturi și alte întrebări existențiale, pe blog www.antonianegrau.ro sau pe @antonianegrau.ro.

Collabs Time! Unde o găsești pe Antonia & Aceeași Mărie?

Pe Website, aici.

Pe Instagram, aici.

Pe e-mail, la salut@aceeasimarie.ro

Ți-a plăcut interviul? Dă-i share și ajută-mă să fac auziți acești young creative entrepreneurs!