Am făcut 4 ani de business. Uite ce am învățat
Astăzi am făcut 4 ani de când mi-am pornit firma și am luat-o pe drumul freelancing-ului. Iată câteva lucruri ce sunt valabile pentru mine și pe care le poți lua în considerare dacă ești la început sau îți dorești să devii freelancer:
1. Sănătatea e cea mai importantă
Indiferent de câți bani faci și câți clienți ai, dacă nu te simți bine e cam degeaba.
Cât am stat în izolare m-am gândit la 2 lucruri: cum să fac ca business-ul să meargă și cu implicarea mea minimă (ex: schedule posts, echipă, etc.) și cum o să-mi transform programul astfel încât să iau și o pauză mai lungă pe săptămână.
2. Alege oamenii din jurul tău
De vreo 2 ani mi-am ”curățat” cu totul feed-ul de Instagram, iar acum când intru văd doar inspo, social media stuff, memes și alte postări de la oameni pe care mă bucur să urmăresc.
Așa cum dăm unfollow/ mute pe Insta, ar fi nevoie să dăm și în viața reală. Sunt oameni care au păreri fără să le cer, oameni care cred ei că s-ar fi descurcat mai bine dacă erau în locul meu și CHIAR NU ÎMI PASĂ. PA.
3. Nu trebuie să le știu pe toate
Dacă te sperie birocrația, vânzările, social media sau taxele și te simți ”not worthy” pentru că nu te vei descurca… află că sunt oameni specializați pe asta, care pot să te ajute dacă le ceri.
Nu trebuie și nici nu ai cum să le știi pe toate. And it’s ok, de aceea are fiecare job-ul lui.
4. Pot să deleg
Am avut mereu impresia că dacă eu sunt persoana din față, eu trebuie să le fac pe toate.
Dar la un moment dat asta devine overwhelming și duce la scăderea productivității sau chiar la burnout.
Dacă ai șansa să ai oameni faini lângă tine, deleagă task-urile care îți iau mult timp.
5. Atenție la finanțe
Atunci când ești freelancer și trăiești cu banii din firmă, e mai dificil să fii de la început atât de disciplinat încât să ai conturi de firmă, personal, economii, etc.
Mie mi-a luat vreo 1 an să înțeleg că există tot felul de impozite și taxe pe care sunt obligată să le plătesc și să-mi fac un sistem.
Sfatul meu: apelează la un contabil!
6. Contează să fii prezent online
Indiferent în ce domeniu activezi, primele impresii sunt foarte importante. Mai ales de când sunt adaptate în mediul online.
Dacă ai canale social media și ești activ în scris sau în video și ai oameni care te urmăresc, deja pornești cu un avantaj în mintea celui care vrea să apeleze la tine.
Pentru că apare un sentiment de familiaritate.
7. Ești unic, chiar dacă sunt mulți
În ultimu an mi se pare că toată lumea lucrează în Social Media 🙂
Nu vreau să intru în detalii privind experiența și alte lucruri, ci doar să îți spun că fiecare are felul lui de a face lucrurile și rezonează cu un anumit tip de clienți.
Așadar, chiar dacă mulți fac ceea ce faci tu, nu o fac ca tine.
Hai să ne conectăm și pe: