Cum să îți construiești un Brand puternic pe Instagram: 8 elemente ce funcționează, pe testate!

Din 2021, Instagram a crescut foarte mult atât din punct de vedere utilizatori, cât și features adăugate. În luna mai 2022, sunt aprox. 5 746 900 conturi de Instagram, cel mai mare grup de vârstă fiind 18-24, conform statisticilor NapoleonCat.

Partea bună e că Instagram devine o platformă din ce în ce mai populară, dar reversul monedei este că devine și suprasaturată- mulți creatori de conținut, multe business-uri poate similare cu al tău. Și stai și te gândești dacă merită să investești timp și resurse ca să îți creezi loc și tu acolo. 

Merită? Sigur că da. Este ușor? Nu chiar, dar cu ghidarea potrivită s-ar putea să nu mai fie nici greu. 

Iată câteva elemente de care e nevoie să ții cont atunci când vrei să construiești un brand puternic pe Instagram:

1.Începe să construiești o strategie

Pentru a ajunge la destinație, îți trebuie o busolă. Asta este strategia pentru brand-ul tău, o busolă. Prin realizarea unei strategii clare vei putea să-ți organizezi fiecare pas și să îți monitorizezi progresul. Mai mult decât atât, vei naviga printre taskuri fără să te pierzi în detalii nesemnificative.

Chiar dacă cuvântul “strategie” are o semnificație greoaie și te gândești că îți trebuie mult timp și ani de experiență ca să o creezi, nu e chiar asa. Tu, ca owner, deja știi care e business-ul tău, ce atuuri are și pe cine ai ca și client. 

Nu trebuie decât să așezi piesele de puzzle, preferabil pe hârtie (online sau offline). Pentru o strategie bună, trebuie să faci următoarele lucruri:

2. Optimizează-ți bio-ul

Care este primul lucru pe care îl văd vizitatorii profilului tău Instagram? Bio-ul! De aici îmi dau seama dacă mă interesează sau nu serviciile sau produsele tale și am o vagă idee despre ceea ce faci.

Dacă în bio-ul tău îmi spui zodia, felul de mâncare preferat și că îți plac călătoriile, dar tu de fapt vinzi servicii de web design… nu vei capta atenția necesară.

Ce trebuie să spui în Bio?

  • Categoria business-ului 
  • O scurtă descriere a brandului – ce faci, pentru cine, cu ce scop?
  • Câteva keywords relevante pentru industria în care activezi
  • Un Call to Action – website/ landing page, book a call, inscriere newsletter, etc.
3.Investește în calitate

Pentru o postare de calitate pe Instagram trebuie să ți cont de 2 elemente: media (imagine, video) și text.

Alege imagini care transmit emoție- bucurie, curiozitate, curaj, etc. Acestea trebuie să fie interesante și să spună ceva, astfel vei stârni atenția urmăritorilor. În trend este mai ales content-ul educațional, așa că poți da câteva informații interesante publicului tău pentru a-l atrage către mai mult.

Alege câteva culori de brand cu care să realizezi grafica și nu uita să presari și câteva poze cu tine, business-ul tău, behind the scenes sau alte pasiuni. nu viza neapărat perfecțiunea, ci autenticitatea!

În descrierile postărilor transmiți lucrurile care nu au putut fi redate prin imagine. Textul trebuie să fie clar, concis și engaging. 

Totodată, este locul în care poți plasa un call to action către urmăritorii tăi, așa că folosește-te de această oportunitate și începe un dialog cu comunitatea ta!

4.Postează regulat, la orele potrivite

Ok, am vorbit despre conținut bun, acum să vorbim și despre partea mai tehnică, spre exemplu când postăm? Afli cel mai bine din Insights, pentru că de multe ori diferă de la cont la cont sau în diferite perioade ale anului.

Pentru a posta regulat, ai nevoie de un calendar de postări pe diferite teme, cu diferite tipuri de conținut, în funcție de obiectivele tale. Cel mai bine ar fi să le creezi pe toata odată și să le programezi la orele potrivite.

De exemplu, o postare în feed necesită probabil mai multă muncă decât o poveste, deoarece va apărea pe profilul tău.

Cu o poveste, îți poți angaja rapid publicul printr-un sondaj rapid, o întrebare, o postare redistribuită, știind că va dispărea după 24 de ore.

O regulă generală bună: publică o postare în profil de trei până la patru ori pe săptămână și distribuie stories zilnic.

5.Joacă-te cu funcțiile platformei și testează!

Instagram este o platformă ce se află în plin proces expansional, schimbări sunt discutate săptămânal și introduse frecvent, lunar chiar. 

De aceea, sfatul meu este să testezi întotdeauna funcțiile noi și să incluzi în strategia ta de content aceste noi inovații, în limita posibilului.

Cei de la Instagram au afirmat deja că prin folosirea funcțiilor noi precum Reels, vei genera un trafic mai mare de utilizatori, așa că alocă o parte din timpul tău acestor noi direcții pentru a vedea reacțiile publicului tău. 

S-ar putea să ai o surpriză plăcută! 🙂

6.Extinde-ți reach-ul cu parteneriate

Dacă vrei să ajungi dincolo de comunitatea ta, poți realiza parteneriate cu alte conturi/ business-uri care au același public, dar produse sau servicii diferite sau adiacente față de tine. 

De exemplu dacă ai un business în domeniul fashion, poți realiza parteneriate cu accesorii adiacente sau cu specialiști în styling. 

Poți realiza postări de tipul “collaboration” sau folosi influenceri pentru a-ți extinde reach-ul actual. 

Cel mai important lucru de care trebuie să ții cont este ca publicul colaboratorului tău să fie asemănător cu ceea ce vrei să atragi pentru pagina ta.

7.Ține cont de trenduri

De obicei durata de viață a trendurilor este de aproximativ 3 săptămâni sau mai puțin. Acum există challenge-uri, dansuri, melodii atât pe TikTok, cât și pe Instagram. Cel mai fun este să adaptezi acel trend la natura business-ului tău. Get creative!

De ce ar trebui să te implici?

  • Pentru a te conecta cu audiența ta și preferințele acesteia
  • Pentru un boost de engagement al brandului tău

Este important însă să alegi trendurile interesante pentru audiența ta și să previi orice este împotriva valorilor brandului tău.

8.Analizează-ți progresul și schimbă strategia

Foarte frecvent brandurile rămân blocate pe un anumit gen de conținut și se întreabă de ce lucrurile nu funcționează.

Instagram include insights unde poți vedea statisticile pentru fiecare postare. Acest instrument te ajută cu informații legate de impresii, interacțiune, activitatea în profil. 

De exemplu, aici poți vedea dacă publicul tău reacționează bine la conținutul video, iar mai apoi să adaptezi conținutul la cererea audienței.

Dacă nu vei lua în considerare datele statistice ale contului, există multe șanse ca tipul de conținut pe care îl creezi să devină irelevant.

În funcție de conținutul care a funcționat mai bine, schimbă strategia și focusează-te pe lucruri sau subiecte asemănătoare. Și oricând poți lua și un feedback de la comunitate- doar întreabă ce ar vrea să vadă mai mult pe feed-ul tău!

Concluzii

Instagram este o platformă socială cu un potențial extraordinar pentru afaceri din aproape orice industrie.

Tot ce este nevoie este o strategie bine conturată, conținut recurent, adaptat platformei și capacitatea de a adapta un trend, realiza o colaborare sau integra un element nou și spontan atunci când este necesar.

Nu uita să menționezi pagina de Instagram în cadrul evenimentelor, materialelor promoționale și a altor canale pe care le ai (website, newsletter, alte social media platforms, etc.) – asta va aduce atenție!

Creșterea nu se va întâmpla peste noapte, dar atâta timp cât rămâi consecvent, vei începe să vezi că următorii tăi cresc și vei construi o comunitate potrivită!

Vrei mai multe informații cu și despre SOCIAL MEDIA? Te invit să te abonezi la newsletterul meu săptămânal!