10 obiective de comunicare în Social Media

Când pornești la drum ce alegi: harta sau busola? 🤔 În social media, unde totul este adaptabil, cu siguranță alegi busola!

Atunci când formezi o strategie de comunicare în online, înainte să alegi ce, cum și unde postezi, e musai să stabilești întâi obiective de comunicare în social media.

Practic, începi cu sfârșitul și vizualizezi cam unde vrei să ajungi, la ce nevoi ale publicului vrei să aduci o soluție și ce anume iei la schimb pe timpul, efortul și bugetul investit.

E bine ca obiectivele alese să fie SMART – specifice, măsurabile, abordabile, relevante și încadrate în timp.

Desigur, orice obiective de comunicare în social media se pot schimba la ceva timp și corela. Acest fapt te ajută să ai o viziune de ansamblu, să creezi conținut mai ușor (pentru că ai setat un rezultat dorit) și să măsori mai corect metricii corespunzători (Return of Investment).

Iată 10 exemple de obiective de comunicare pentru Social Media:

1.BRAND AWARENESS

O persoană petrece aproape două ore pe rețelele sociale în fiecare zi. Așadar, rețelele sociale sunt unul dintre cele mai bune locuri pentru a atrage atenția consumatorilor. 

De ce e relevant? Pentru că rețelele sociale permit specialiștilor în marketing să aibă o vedere de ansamblu, calitativă și cantitativă datorită metricilor puși la dispoziție de Facebook, Instagram, LinkedIN & co. Astfel, prezența online poate fi măsurată cu indici precum:

  • Numărul de followeri / reach-ul potențial
  • Reach-ul actual – la câți oameni ajung real postările tale?
  • Engagement – menționări, distribuiri, mesaje, etc.

2. CREȘTERE TRAFIC WEBSITE

Folosind rețelele sociale poți foarte ușor să trimiți oamenii direct pe website-ul tău, astfel generezi trafic. Cum măsori numărul de oameni care vin pe website din rețelele sociale? Folosind Google Analytics.

Ce indici măsori?

  • Traficul din social media – câți vizitatori vin din SM pe website-ul tău? 
  • Cât % din traficul tău total vine din social media? 
  • Bounce rate – ce calitate are traficul din Social Media
  • Câte click-uri ai spre website din postările din Social Media?
10 obiective de comunicare în social media

3. CREȘTERE AUDIENȚĂ BRAND

Dacă spre exemplu lansezi un produs sau serviciu nou și te adresezi unei nișe diferite față de cea actuală, e nevoie să lansezi campanii pentru creșterea audienței. 

Aceste campanii vor avea ca obiectiv creșterea audienței brandului, ce se bazează fix pe comunicarea cu publicul țintă cel nou. 

4. PROMOVARE CONȚINUT

Acest obiectiv este legat de cel de brand awareness, însă cu focus mai mare pe conținut. Fie el video, text sau imagine – aici conținutul este ”cheia” și însăși vizionarea lui, fără o altă acțiune măsurabilă este catalogată ca fiind un succes. 

Spre exemplu, campaniile de interes național de genul ”Poartă mască” – se bazează pe promovarea mesajului conținutului, acesta fiind principalul obiectiv. 

5. ENGAGEMENT COMUNITATE

Engagementul* este al doilea motiv principal pentru care specialiștii în marketing utilizează rețelele sociale. Cercetările chiar au descoperit că interacțiunile de pe rețelele sociale îmbunătățesc percepția asupra brandului, loialitatea și recomandările.

*Engagementul se referă la orice acțiune pe care publicul o face – like, follow, save, distribuire, comentariu, send, tag sau reply la story.

Algoritmii platformelor sociale ca Facebook sau Instagram acordă prioritate postărilor cu implicare mai mare din partea utilizatorilor, fiind considerat de interes și captivant.

Dacă vrei ca urmăritorii tăi să rămână conectați cu brandul tău – educate, inform, entertain! 🙂

10 obiective de comunicare în social media

6. VÂNZĂRI/ LEADS

Generarea de lead-uri (clienți potențiali) este de obicei integrată într-un ”sales funnel”. 

Atunci când prin rețelele sociale ajungi la sute de mii de oameni, intrumentele de lead generation îți pot ”cerne” această audiență și lasă în contact cu tine doar oamenii care sunt interesați de ceea ce oferi.

Pentru generarea de lead-uri poți folosi un hook – un instrument, un pdf, ebook, consultanță sau orice serviciu sau material gratuit. Pentru a avea acces la el, cei interesați vor fi nevoiți să faca o acțiune (ex: să se aboneze la newsletter).

7. CONECTARE CU AUDIENȚA – COMUNITATE

E o diferență dintre a crea pagina și de a strânge followeri și intenția de a crea o comunitate în jurul unui interes sau al unei valori. 

Dacă pe o pagină este vorba de reach și de aducere noi urmăritori, într-o comunitate (Spre exemplu ungrup de Facebook) este vorba despre a fi alături de cei actuali și de a-i provoca la discuții – postări, engagement, comentarii, distribuiri și chiar invitații.

8. CUSTOMER SUPPORT

Dacă ai integrat pe Facebook/ Instagram un serviciu de suport clienți, te poate ajuta la creșterea veniturilor și a ratei de satisfacție a clienților. 

Oamenii încep să apeleze la rețelele sociale pentru asistență clienți, iar această oportunitate de a te diferenția de concurență este imensă, dacă poți integra în paginile tale din social media. 

Cum măsori?

  • Câte cereri de suport ai primit/ întrebări 
  • Care este timpul de răspuns?
  • Cât de satisfăcuți sunt clienții de acest serviciu?
10 obiective de comunicare în social media

9. VIZIONARE COMPETIȚIE

Facebook și alte rețele sociale reprezintă un mediu bun de ”ascultare” – îți cunoști mai bine publicul țintă, vezi ce nevoi are, unde întâmpină dificultăți și tu poți veni cu informația necesară pe pagina ta. 

Pe de altă parte, poți ”spiona” și concurența – vezi cum posteză, ce postează și ce reacții au oamenii – ce comentează, ce întreabă, etc și cum răspunde (sau dacă răspunde) brandul.

10. EDUCARE COMUNITATE

Acest obiectiv are legătură cu direcția de conținut, insă este bine de menționat importanța educării publicului țintă sau potențialei comunități de oameni ce împart același nevoi sau valori/ obiceiuri. Mie imi place cum comunică pe partea de educare brandul Enroush.

De asemenea, pentru pagina mea de Instagram disponibilă aici, obiectivul este educarea în domeniul social media și engagementul comunității.

Care este obiectivul tău principal de comunicare în acest moment? 🙂