MUST-DO pentru oricine vrea o prezență online unică

Nimeni nu seamănă cu altcineva, suntem unici. Atunci în online de ce părem toți la fel?

Pe lângă faptul că în România avem puține modele de personalități bine conturate în online, cred că nici specialiștii/ antreprenorii/ freelancerii nu se focusează foarte mult pe brandul personal și pe cum vor să fie văzuți. 

Dacă ești ca mine și te blochezi când vine vorba să vorbești despre tine sau n-ai nicio idee în ce direcție să-ți duci “personajul”, aici intervine expertul în brand personal. 

Brandingul personal este procesul de creare a unei identități pentru tine ca individ sau companie. Acesta implică dezvoltarea unui aspect personalizat, mesaj unic și prezență bine definită și consistentă, online și offline.

De ce îți trebuie? Te ajută să ieși în evidență din mulțime, îți aduce noi oportunități când te poziționezi corect și scoți în evidență de ce ești diferit, crești încrederea audienței în tine și în ceea ce vinzi sau promovezi și, nu în ultimul rând, oamenii te vor vedea imediat- online și offline dacă prezența ta este consistentă (design, culori, outfit, etc.)

Pentru mine omul care m-a ajutat să mă descopăr, să văd frumosul din mine și să-mi exploatez atât online, cât și offline calitățile a fost Rusanda Davideanu.

must-do antreprenor prezență online

Ce înseamnă procesul de brand personal, pas cu pas:

Am avut un prim “interviu” cu Rusanda la ceai, unde mi-a adresat niște întrebări super interesante. Chiar dacă eram prietene înainte, nu am vorbit prea des de începuturile mele, de pasiuni, de vise și dorințe. Mi s-a părut o introspecție excelentă. 

Pe baza răspunsurilor mele, Rusanda a creat o prezentare ce cuprinde două părți: 
  • Partea REALĂ ce cuprinde povestea mea, obiective, misune, viziune, valori, produse și servicii, grupul meu țintă, conținutul pe care e nevoie să-l postez în online ca să ajung la el, tone of voice.

Și de aici devine interesant.. Partea de arhetip de brand a fost cea mai eyes-opening and aha moment pe care l-am avut în această călătorie. 

Am făcut un test care mi-a arătat ce tip de personalitate am și cum pot să scot în evidență calitățile personalității, dar și cum să “maschez” punctele mai puțin forte. Mi-a ieșit că sunt ESTP. 

Secret: chiar dacă în online par super sigură pe mine și un extrovert convins, am nevoie de 2-3 zile de pauză și stat în casă după un eveniment- mă obosește destul de tare. Și în realitate, sunt mai mult introvert. 

Dar hei, asta e puterea și magia comunicării după un plan bazat pe brandul personal.

După cum vezi și în online, eu sunt THE CREATOR & THE JESTER – și aici Rusanda mi-a dat toate detaliile despre acest tip de personaj a lui Jung, după cine să mă inspir, ce branduri comunică așa, care sunt direcțiile pentru mine. Pe scurt, pure gold. 

  • Partea de OUTSIDE sau ce văd alții la mine, cum vreau să fiu văzută de ceilalți – aici surprinde partea de culori potrivite tenului meu, hair & makeup, body shape și cu ce piese vestimentare îmi stă bine

Preferata mea a fost partea de fashion & style, unde rusanda mi-a recomandat celebrități cu stil similar celui dorit pentru mine, în culori puternice, materiale eclectice, puțin altfel – de genul DUA LIPA.

De asemenea, în prezentare a inclus și un shopping list de piese MUST HAVE pentru dulapul meu + o listă de designeri români recomandați. 

Pe lângă asta, am primit o analiză a fotografiilor mele din online și am aflat la ce să am grijă când pozez: yep, la mâini!

La final, a scos în evidență cine sunt acum și cine ar trebui să devin. A fost un journey complet, de la business person, la woman, la psihologie, la fashion și style- practic, am creat un personaj complet bazat pe ceea ce sunt eu cu adevărat. 

must-do antreprenor prezență online
Cum m-a ajutat?

Să mă cunosc, să mă văd cum sunt cu adevărat și să-mi văd potențialul, să-mi creez o direcție bazată pe cine sunt și să mă poziționez ca atare. Să fiu unică, să fiu eu (chiar dacă mai sunt copiată din când în când). Acum chiar va fi mai greu, hehe.

Recomand oricărui antreprenor mai ales să facă acest exercițiu, să-și ofere “personajul” unui expert în brand personal pentru o poziționare corectă. 

Așa, oamenii te vor cunoaște pentru calitățile tale și unicitate. Iar tu te vei simți mai bine ca niciodată în pielea ta, și asta se va vedea și în business, în comunicare și în aparițiile tale. 

Rusanda, lots of thanks. O poți contacta pentru acest serviciu la rusanda.pr@gmail.com sau pe Instagram @rusandadavideanu