21 idei de Marketing pentru Restaurante & Cafenele

În perioada aceasta, restaurantele și cafenelele sunt printre business-urile care au de suferit. 

Câteva dintre acestea încă sunt funcționale în sistem delivery (existent sau adaptat de curând) însă, din păcate, multe și-au pus lacăt cu speranța că vor veni timpuri mai bune.

Ca owner de business in domeniul HoReCa, focusul este pe client – de ce are nevoie, cum se simte, cum poti aduce solutii pentru el și cum îi poți satisface nevoile, chiar dacă nu mai interacționați face to face

Cum faci asta? Prin Marketing & Social Media! 

E locul ideal unde rămâi aproape de clienții tăi sau atragi clienți noi. Locul unde ți se comunică nevoile și dorințele oamenilor, dacă ești suficient de atent să asculți. 

Vreau să te ajut să adaptezi câteva soluții pentru business-ul tău și îți ofer o părticică de know-how. Use it wisely!

OFERĂ EMOȚIE

Dacă ești diferit, poți stârni emoție în oamenii ce comandă. Vino cu un plus față de comanda obișnuită și creează interacțiunea de la om la om, chiar dacă la distanță.

De exemplu: creează un fel de ”Thank you note” la fiecare comandă, unde scrii pe scurt povestea celui ce a realizat preparatul – va fi apreciat și distribuit în SM. 

CREEAZĂ PARTENERIATE

De exemplu, dacă tu reprezinți un business unde se servește doar pizza sau doar sandwich-uri, realizează un parteneriat cu un business local de prăjituri. Astfel, poți livra și desert alături de mâncarea ta delicioasă!

Ține minte: ca să ai ce să promovezi în online, e nevoie de acțiune offline!

LOIALIZARE

Loializează în primul rând clienții actuali prin carduri de fidelitate – spre exemplu, la 5 comenzi, a 6-a este gratuită, în limita a 50 de lei. Aici poți adapta ”premiul”, sumele și conceptul potrivit.

O initiativă lăudabilă de urmărit este cea realizată de Beans & Dots și susținută de ialoc.ro, disponibilă aici.

Pe website sunt disponibile carduri cadou, pe care clienții tăi le pot cumpăra și le folosesc atunci când toată nebunia trece sau le pot oferi persoanelor dragi.

OFERĂ CEVA EXTRA COMUNITĂȚII

Regândește meniurile, vezi ce se cere mai des, cum combini produsele, ce prețuri alegi si apoi gândește campanii pentru atragere clienți și pentru fidelizare clienți actuali. 

5 IDEI EXTRA:
  1. Reduceri individuale, de grup, desert sau băutură gratuită
  2. Meniuri de familie, meniuri pentru copii sau pentru bătrâni sau studenți
  3. La o comandă de cină, poți trimite un preparat extra tip salată cu pui și biletul ”Eu sunt prânzul de mâine. Pune-mă în frigider și stai în siguranță!
  4. Ia în considerare ideea semi-preparatelor + rețetă (pentru cei ce vor să comande pentru mai multe zile și să pregătească totul fresh)
  5. Dacă simți că poți merge mai departe decât atât, include și acțiuni de CSR precum donații (o masă caldă pentru un azil de bătrâni, pentru medici sau altă categorie afectată).
RĂMÂI ONLINE!

Toate cele de mai sus nu ar putea fi aflate de oameni fără ca tu să te promovezi ca înainte sau chiar mai implicat.

E important sa nu renunți la bugetul de marketing – cel mult să-l diminuezi sau, dacă e nevoie, să realizezi tu, antreprenor, comunicarea alături de un specialist ce te poate ghida. 

Mulți din branșă renunță la comunicarea în online și devin invizibili – aici e șansa celor ce rămân și încă livrează!

Ai website, pagină de Facebook sau Instagram și un sistem de livrări?

Iată 12 alte idei de impact:
  1. Începe prin a anunța că business-ul rămâne deschis, conform normelor în vigoare
  2. Anunță măsurile de siguranță, modalitățile de livrare, de plată, meniul, ofertele, etc.
  3. Comunică transparent cu publicul, poți apela la empatie și chiar povesti succint situația actuală a business-ului și adaptarea acestuia
  4. Întreabă comunitatea ce i-ar plăcea de la tine
  5. Bazează strategia de comunicare online pe livrări
  6. Comunică despre calitatea produselor, rapiditatea transportului, siguranța comenzii, echipa, testimoniale, întrebări frecvente, etc.
  7. Promovează afacerea local, ca cei din apropierea ta să apeleze la serviciile tale
  8. Daca faci SEO, cotinuă să o faci pentru că rezultatele se vor vedea la fix atunci când lucrurile vor reveni la normal și vei avea avantaj
  9. Folosește-te de baza de date și trimite newslettere cu schimbări și oferte
  10. Mergi pe comunicare video (poți ține un fel de ”jurnal” al business-ului pe timp de criză)
  11. Vinde și produse – de exemplu dacă ești cafenea, poți vinde și căni cu brand-ul tău sau orice alt obiect la care oamenii nu se așteaptă (ex: cărți, ceaiuri, agende, etc.)
  12. Educă publicul – comunică despre produse, beneficii, aportul de vitamine și nutrienți necesar zilnic, etc.
Tu ce măsuri ai luat pentru business-ul tău? 🙂 

Vezi și articolul cu idei pentru Saloane de Beauty aici

*Dacă mai ai exemple de bune practici, te rog trimite-mi pentru a le include în articol. Mulțumesc & stay safe! 🙂

Soon,

M