17 Social Media Tips & Tricks pentru Saloane de Frumusețe

După articolul ce vine în ajutor cu idei de marketing pentru restaurante și cafenele disponibil aici, a venit timpul să vorbim despre social media pentru un alt domeniu de business afectat – saloane de frumusețe sau remodelare. 

Fiind un business strict cu servicii 1 to 1, nu se mai pune problema de lucrat remote – din păcate, aceste business-uri fizice sunt puse pe hold. 

Ce poți face în schimb? Să comunici în continuare în online – să ții legătura cu clienții tăi actuali și să găsești pe alții noi, gata să te viziteze când va trece criza. Cum faci asta? Iată 17 idei de implementat în social media pentru saloane de frumusețe:

GIFTCARDS PENTRU FIDELIZARE

Creează o agendă specială unde clienții fideli se pot pre-programa și oferă GIFTCARDS sau PREMIUM Cards – astfel îți vor susține afacerea și vor avea și locul asigurat atunci când criza va trece. Pentru că oamenilor le place să se simtă speciali.

Mai mult decât atât, poți oferi și reduceri, pachete speciale cu servicii combinate sau alte cadouri, în funcție de valoarea cardului-cadou.

FOCUS PE RETAIL

Dacă ești printre saloanele care vând și produse în sistem retail, ai un atu! Promovează partea de produse în online și oferă mici reduceri, oferte de tip 1+1 sau kit-uri complete de îngrijire.

Un foarte bun exemplu mi se pare comunicarea Cupio sau Saloanele Magic, te poți inspira de acolo 🙂

PĂSTREAZĂ UN DISCURS PRIETENOS

Sincer, nu e nevoie de mai multă dramă. Comunică pozitiv și adu-le aminte oamenilor de atmosfera frumoasă din salonul tău.

Spune-le clienților ce se întâmplă – poți realiza un newsletter în care spui că deocamdată salonul este închis pe o perioadă nedeterminată, siguranța tuturor fiind prioritară. Mai mult decât atât, încurajează-i să te urmărească în online.

ÎNCURAJEAZĂ CLIENȚII ACTUALI SĂ TE RECOMANDE PRIN ONLINE REVIEWS

Cel mai bine ar fi să se filmeze 30 de secunde în care să-și spună părerea despre salon și de ce l-ar recomanda. Alternative sunt review pe pagina de Facebook sau pe pagina Google Business. Îi poți oferi ceva în schimbul efortului (reducere, giftcard, un produs gratuit, etc.)

EDUCĂ PUBLICUL ACTUAL ȘI POTENȚIAL PRIN SOCIAL MEDIA – ȘI AICI ÎNCEPE DISTRACȚIA! 🙂
  • Realizează articole valoroase pe blog-ul salonului – comunică mai mult despre beneficiile serviciilor, despre pregătirea echipei tale, interviuri cu formatori de opinie
  • Promovează testimonialele clienților
  • Pornește o serie de webinarii gratuite despre coafuri, machiaje, trend-uri din domeniul tău
  • Realizează parteneriate cu oameni din domeniu sau influenceri ce pot participa la interviuri LIVE pe Facebook sau Instagram – Zoom poate fi o platformă potrivită, gratuită
  • Alcătuiește un calendar de comunicare în mediul online pentru conținut divers (text, GIF, poze, video)
  • Tutoriale video – cum ar fi o sesiune de pictat model de unghie sau cum realizăm corect bucle sau o anumită împletitură, măști pentru ten home-made, tehnici de masaj – orice în legătură cu serviciile tale
  • Pinterest poate fi o platformă potrivită pentru business-ul tău – take a look și inspirația vine!
Exemple preluate de pe Pinterest.com
  • Joacă-te cu poze, texte și video – cunoaște-ți publicul țintă și creează conținut relevant pentru acesta (în funcție de gen, vârstă, oraș, interese, etc – vezi Facebook/ Instagram Insights pentru date)
  • Oferă ședințe de consultanță 1 to 1 sau de grup (gratuit sau cu fee) – vorbește depre ritualul corect de îngrijire a tenului în funcție de tipul acestuia sau alte nevoi pe care le mai identifici în functie de servicii
  • Realizează o comunitate în jurul salonului – un grup de Facebook/  Whatsapp (cu acordul membrelor!) unde să discutați despre frumusețe, sănătate, noi oferte, etc.
  •  Vino cu idei de activități de realizat în această perioadă – ce faci tu, ca antreprenor? Sau include idei și din partea echipei tale. Așa publicul va simți interacțiunea 1 to 1 între persoane, nu brand-client, lucru foarte important. 
  • Realizează o serie de oferte speciale post-criză: un tratament facial la preț special, un pachet pentru 2 prietene, disponibile pentru achiziție acum.

Nu uita să investești în tine ca leader și în echipa ta, pentru a fi pregătiți să reluați activitatea la maximum când lucrurile revin la normal. 

Tu ce idee ai implementa? 🙂 Scrie-mi în comentarii dacă acest articol te-a ajutat. Sunt aici pentru orice întrebare! 

Soon,

M