24 idei de Comunicare Online pentru Agenții de Turism și Hoteluri

După seria ideilor pentru cafenele & restaurante disponibile aici și cea dedicată saloanelor de înfrumusețare pe care o găsești aici, continui cu 24 de idei de comunicare online pentru agenții de turism și hoteluri sau pensiuni – idei practice, ușor de implementat online.

Cum comunici într-un domeniu afectat de criză? Să vedem:

1.FII O SURSĂ DE INFORMAȚIE PENTRU CLIENȚII TĂI

Chiar dacă ești agenție sau hotel/ pensiune, ai datoria să comunici transparent cu publicul tău din rețelele sociale. Povestește transparent care este situația la tine, ca siguranța clienților/ oaspeților e cea mai importantă și că de abia aștepți ca lucrurile să revină la normal si să vă revedeți cu bine. 

Quick Tip: ar fi mai personal dacă te-ai și filma spunând mesajul – astfel vei creea o legătură mai puternică. Postează mesajul atât în social media, cât și pe website ca un pop-up sau mesaj pe homepage ca oamenii să știe situația.

2. IMPLICĂ-TE ÎN COMUNICAREA DE TIP SOCIAL

Poți folosi mijloacele online să diseminezi informația cu privire la distanțarea socială și alte reguli de urmat în această perioadă.

Quick Tip: ai grijă ca sursa din care distribui informația să fie oficială și nu îți da cu părerea la situația actuală. Subiectivismul nu-și are locul pe o pagină de business ce nu are legătură cu domeniul medical.

Poți ajuta afacerile locale distribuind anunțul lor de continuitate – de exemplu o cafenea locală ce vinde giftcards sau face delivery, o patiserie ce livrează cozonaci și alte idei de business-uri ce s-au reinventat în această perioadă.

3. CONTINUĂ SĂ POSTEZI ÎN REȚELELE SOCIALE SAU SĂ SCRII RESURSE UTILE PE BLOG-UL AFACERII

Multe dintre brand-urile din diferite domenii au pus pauză la activitate, dar îți doresc să fie în mintea potențialilor clienți când totul va reveni la normal – acest lucru nu se va întâmpla. 

Cei care își continua activitatea și nu dispar pur și simplu din online au ocazia să ajungă mult mai repede și țintit la publicul dorit. Continuă să scrii lucruri despre împrejurări, destinații sau să-ți expui punctul de vedere ca om de afaceri în domeniul travel, să distribui fotografii sau video-uri frumoase și să lași oamenii să viseze la vacanșa perfectă sau la locația ta.

Dacă ești constant, te asigur că tu vei fi prima variantă care le va surâde urmăritorilor tăi atunci când vine vorba de planificarea unei vacanțe.

Quick Tip: Nu uita că în Social Media poți avea un impact mare cu investiție mică, dacă ceea ce transmiți este de valoare pentru publicul tău.

4. ÎNCEPE SĂ-ȚI PLĂNUIEȘTI REVENIREA

Chiar dacă există restricții, asta nu înseamnă că oamenii nu vor mai călători – dimpotrivă, eu cred că statul în casă a crescut la maximum apetitul de a călători și de a vedea lumea, atunci când ne va fi permis. 

Ia-ți câteva zile și fă o ”radiografie” a business-ului tău. Ce e de îmbunătățit? Ia la rând testimonialele clienților și vezi ce poți face mai bine. 

Quick Tip: Apucă-te de acel lucru pe care l-ai tot amânat până acum să-l faci din lipsă de timp – fie că ține de logistică, marketing sau dezvoltarea ta ca antreprenor, e un pas în față.

OK, DAR CE POSTEZ ÎN SOCIAL MEDIA? DACĂ EȘTI AGENȚIE DE TURISM:

1. Distribuie tururi virtuale de la muzee (exemplu aici) sau  concerte LIVE – astfel faci accesibilă experiența unei alte locații pe care oamenii vor dori să o viziteze la un moment dat 

2. Cere urmăritorilor tăi poze din ultima vacanță și realizează un album special cu ”Amintiri”

3. Postează fotografii sau video-uri cu principalele atracții ale lumii 

4. Scrie căteva lucruri de tip ”știați că” despre țări, obiceiuri, mâncare sau travel în general

5. Distirbuie videoclipuri haioase care se leagă de interdicția de a calători (de pe tiktok de exemplu)

6. Vino cu idei de quizz-uri pentru urmăritori – e important să îi faci să comenteze sau să dea like postarilor ca să crească engagementul. Cu cât engagementul e mai mare, cu atât postarea ta apare la mai mulți oameni organic (fără să plătești). 

7. Testimoniale de la foști clienți

8. Recomandări de călătorie – aici poți merge pe ceva funny să recomanzi o destinație în funcție de zodie sau de culoarea părului de exemplu

9. Tips & Tricks despre travel – ce ai voie sau nu ai voie să faci în diferite tări, chestii ilegale acolo și legale la noi

10. Urmărește și distribuie povești de la călători, de la piloți și lucruri inedite care se întâmplă în domeniul travel – studii, inforgrafice, etc. 

De exemplu, compania JET2.com și-a întrebat abonații la newsletter ”Ce visează să facă atunci când se va termina perioada aceasta?”  Sursa aici

SOCIAL MEDIA DACĂ REPREZINȚI UN HOTEL/ PENSIUNE

1. Fă totul mai personal – arată echipa din spatele business-ului și cum încă ții legătura cu ei pe online, realizează un video cu un mesaj pentru foștii oaspeți 

2. Distribuie poze sau video-uri inedite cu hotelul tău – care e diferențiatorul? De ce ar vrea oamenii să vină la tine după ce se termină criza?

3. Roagă foștii oaspeți să îți trimită poze sau testimoniale cu experiența lor în hotel sau dacă ai deja materiale generate de câtre clienți distribuie – poze cu micul dejun, cu momentele de relaxare sau cu peisajul de pe balcon.

4. Creează postări în care le ceri oamenilor părerea, fă-i să comenteze sau să distribuie mai departe – de ex: o poză cu o porție de clătite de la restaurantul hotelului și întrebi ce topping preferă.

5. Știai că în aproape în fiecare zi este câte o sărbătoare de care nici măcar nu ai auzit? Spre exemplu ziua Pijamalelor, a Zâmbetului sau a Brioșelor – Vezi ce zi e astăzi aici și creează postări funny folosindu-te de acest topic.

6. Distribuie motivele pentru care cieva ți-ar vizita zona și atracțiile din zonă – spre exemplu dacă ai o pensiune la munte, distribuie informații despre unde pot schia, ce pot vizita și unde se pot distra oaspeții tăi.

7. Încurajează inițiativele locale – promovează pe cei ce fac bine sau implică-te chiar tu (de exemplu pune-ți hotelul la dispoziție sau ajută cu mâncare pe cei ce au nevoie)

8. Lansează gift cards cu un preț special și pachete de cazare inedite pe care oamenii le pot cumpăra online și beneficia de ele când se termină perioada de criză.

9. Distribuie lucruri inedite din domeniul tău sau din orașul tău – inițiative cu care business-ul tău se identifică

10. Scrie! De exemplu, poți realiza un articol despre ”Cum să te simți ca în vacanță chiar dacă stai acasă” și oferă tips&tricks despre tine ca hotel – cum pregătești camera pentru oaspeți, care este programul de masă, poți distribui și câteva rețete, etc.

Quick Tip: Dacă folosești soft-sell în perioada aceasta, asigură-te că e soft și că focusul nu este exclusiv pe vânzare, ci pe awareness – arăți oamenilor ”ce pierd” în această perioadă și, în același timp, ce îi așteaptă atunci când totul va reveni la normal. 

Te-au ajutat cele 24 de idei de comunicare online pentru agenții de turism și hoteluri? 🙂

Spune-mi părerea ta într-un mesaj sau comentariu!

Soon, 

M